Home Wydawnictwa ŁTN Studia Prawno-Ekonomiczne
Reklama
Reklama

Wydawnictwa - zasady recenzowania PDF

Podstawowe zasady recenzowania publikacji w czasopismach:

  1. Do oceny każdej publikacji powołuje się co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki.
  2. W przypadku tekstów powstałych w języku obcym, co najmniej jeden z recenzentów jest afiliowany w instytucji zagranicznej innej niż narodowość autora pracy.
  3. Rekomendowanym rozwiązaniem jest model, w którym autor(zy) i recenzenci nie znają swoich tożsamości (tzw. „double-blind reviewproces"}.
  4. W   innych   rozwiązaniach   recenzent   musi   podpisać   deklarację   o   nie występowaniu   konfliktu   interesów;    za   konflikt   interesów   uznaje   się zachodzące między recenzentem a autorem:
    a) bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo,  związki prawne, konflikt),
    b) relacje podległości zawodowej,
    c) bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających przygotowanie recenzji.
  5. Recenzja ma formę pisemną i kończy się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.
  6. Zasady kwalifikowania lub odrzucenia publikacji i ewentualny formularz recenzencki są podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej czasopisma lub w każdym numerze czasopisma.
  7. Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji/numerów nie są ujawniane; raz w roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości listę recenzentów współpracujących.